با رای حزب دموکراسی نوین، لایحه «تقویت زیرساخت‌های گردشگری و آموزش گردشگری، به‌روزرسانی چارچوب‌های شغلی راهنما و اجاره زمانی، مقررات اپراتورهای توریستی و سایر مقررات برای تقویت گردشگری» به تصویب جلسه عمومی رسید.

لایحه گردشگری در مجلس تصویب شد

طرح اولیه قانونی درباره گردشگری توسط نمایندگان حزب راستگرای دموکراسی نوین تصویب شد، در حالی که همه نمایندگان دیگر احزاب سیاسی به این طرح رای منفی دادند و نمایندگان حزب "اسپاراتیوتن" رای ممتنع دادند.

به گزارش رسانه خبری یونانی زبان "نیوز بیست" به نقل از خبرگزاری رسمی یونان، نمایندگان پارلمان یونان طرح اولیه (تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه گردشگری، آموزش‌های گردشگری، آموزش راهنمایان گردشگران، بهینه‌سازی ارائه خدمات به گردشگران و هماهنگی ادارات دست‌اندرکار حوزه گردشگری) را به پارلمان ارائه کردند که با آراء نمایندگان حزب حاکم یعنی حزب راستگرای دموکراسی نوین به تصویب رسید. نمایندگان دیگر احزاب سیاسی به این طرح رای منفی دادند و نمایندگان حزب "اسپاراتیوتن" (حزب نئونازی یونان) نیز رای ممتنع دادند.

خانم "الگا کفالویانی"، وزیر گردشگری یونان، گفت: "ما به بهینه‌سازی زیرساخت‌های لازم به منظور ماندگاری و افزایش کیفیت خدمات گردشگری و توسعه صنعت گردشگری کشور ادامه می‌دهیم."

خانم کفالویانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: "هدف ما تصویب برنامه‌هایی برای صنعت گردشگری برای چند دهه آینده است و در این راستا ضمن حفظ بافت‌های اصلی مناطق و محل‌های باستانی و فرهنگی و رعایت وضعیت زندگی مردم در این مناطق، با توسعه مترو، احداث محل‌های تفریحی و آموزشی در این مکان‌ها، آموزش نیروهای دست‌اندرکار حوزه گردشگری، ارائه تولیدات فرهنگی هنرمندان یونانی و معرفی سایت‌های فرهنگی و باستانی کشور به علاقه‌مندان، به جلب نظر گردشگران خارجی برای سفر به این کشور و حاصل شدن درآمد مهمی از این طریق برای کشور گام برمی‌داریم."

وزیر گردشگری یونان در مورد طرح ارائه شده برای توسعه صنعت گردشگری که یکی از منابع مهم درآمد ملی کشور است و به تصویب نمایندگان پارلمان رسید، گفت: "هدف توسعه گردشگری شامل توسعه و بهبود زیرساخت‌های گردشگری کشور با ارائه آموزش‌های علمی به راهنمایان گردشگران و افزایش فعالیت‌های کشور در داخل و خارج برای معرفی بیش از پیش فرهنگ و تمدن یونان، مکان‌های تاریخی و دستاوردهای هنرمندان یونان معاصر به گردشگران خارجی است."

خانم "النی ربطی"، معاون وزیر گردشگری و توریسم، در خلال بحث در مورد طرح توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و صنعت گردشگری در پارلمان گفت: "این طرح قانونی پس از مذاکرات با ارگان‌های وزارتخانه‌های مرتبط، شهرداری‌ها و دست‌اندرکاران حوزه صنعت گردشگری تهیه و به پارلمان ارائه شد. هدف آن تامین منافع کل کشور، شامل افزایش درآمد ملی، توسعه وضعیت اقتصادی شهرداری‌ها، هتل‌ها و برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران حوزه گردشگری برای دهه‌های آینده است."

نمایندگان دیگر احزاب سیاسی با اشاره به طرح توسعه صنعت گردشگری کشور در پارلمان، با این طرح مخالفت کردند و رای منفی دادند. آنان اعلام کردند: "این طرح تحت هیچ شرایطی منافع کارکنان و به‌خصوص کارگران فعال در حوزه گردشگری را تامین نخواهد کرد، بلکه بر ساعات کاری آنان برای درآمد بیشتر برای دست‌اندرکاران خواهد افزود و سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت گردشگری از منافع آن بهره‌مند خواهند شد." نمایندگان حزب چپگرای یونان و حزب سوسیالیست پاسوک نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند و افزودند: "دولت هیچ مزایایی برای کارکنان و کارگران حوزه صنعت گردشگری در این طرح پیش‌بینی نکرده است و حتی راهی برای آسان‌تر و ارزان‌تر کردن خدمات گردشگری برای شهروندان یونانی در نظر نگرفته است تا آنان پس از یک سال کار سخت، بتوانند چند روزی با قیمت ارزان به مسافرت بروند و استراحت کنند. در عوض، این طرح بر درآمد هتل‌داران بزرگ و سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت گردشگری تکیه کرده است."

این طرح با آراء نمایندگان حزب حاکم "دموکراسی نوین" به تصویب رسید و پس از تایید و امضای رئیس‌جمهور به مرحله اجرا درآمد. اولین اقدام بر اساس این قانون، بازسازی ساختمان‌های نزدیک به منطقه باستانی و تاریخی "کرامیکو" واقع در غرب آتن آغاز شده است.

گفتنی است که یونان حدود یک‌سوم کل درآمد ملی خود را از طریق صنعت گردشگری تامین می‌کند و به همین دلیل برای افزایش درآمد به توسعه این صنعت توجه ویژه‌ای دارد. سرمایه‌داران بزرگی که به حزب راستگرای دموکراسی نوین وابسته و حامی آن هستند، عمدتاً دست‌اندرکاران این حوزه محسوب می‌شوند.

بر اساس آمار ارائه شده، در سال ۲۰۲۲ میلادی، تعداد ۲۲ میلیون گردشگر خارجی به یونان سفر کردند. به علت درگیری‌های اوکراین، در سال ۲۰۲۳ میلادی این تعداد به ۲۷ میلیون و برخی آمارها حتی به ۳۲ میلیون گردشگر رسید.

درگیری‌ها در خاورمیانه و ایجاد ناامنی در این منطقه باعث می‌شود که گردشگران به کشورهای امن‌تر با آب و هوایی مشابه و امکان بازدید از مناطق باستانی سفر کنند. یونان از این فرصت استفاده کرده و تلاش می‌کند تا گردشگرانی را که قصد سفر به مصر، لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین داشتند، جذب کند. مسئولان ابراز امیدواری کرده‌اند که امسال تعداد گردشگرانی که به یونان سفر می‌کنند، از مرز ۳۷ میلیون نفر بگذرد.

این رقم حدود چهار برابر کل جمعیت یونان است و به همین دلیل، یونان در انتظار است که درآمد حاصله از صنعت گردشگری خود در سال جاری رکورد تمام سال‌های قبل را بشکند.

منبع: https://www.newsbeast.gr/politiki/arthro/۱۱۱۳۹۲۴۲/egkrithike-sti-vouli-to-nomoschedio-gia-ton-tourismo

کد خبر 20320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =